ŠPANŠČINA NI ŠPANSKA VAS
Sprejela sem izziv, ki sem si ga želela začeti že nekaj časa nazaj, a mi to ni uspelo. Izgleda, da sem potrebovala neko zunanjo motivacijo, da me spodbudi in “zažene“ mojo notranjo motivacijo.
Odločila sem se, da bom za 10-tedenski izziv izbrala učenje španščine oziroma, da bom obnovila in nadgradila znanje.
Do učenja španščine imam že od prej večinoma pozitivna stališča, ki so se izoblikovala tako na podlagi mojih osebnih značilnosti in vrednot kot tudi na podlagi učenja španskega jezika v gimnaziji ter preteklih potovanj v Španijo, kar pri ABC modelu stališč uvrščamo med vedenjske komponente. Mislim, da je učenje jezika povezano z razumevanjem kulture, kar je pozitivno vplivalo na oblikovanje mojega stališča, saj me španska kultura navdušuje. Na podlagi pozitivnega stališča sem lahko predvidevala, da bom izziv uspešno opravila.
Ker sem bila nad izzivom navdušena, sem si zadala precej nalog, vendar se je čez čas izkazalo, da je bilo zadanih preveč aktivnosti, ki bi mi pomagale pri doseganju ciljev. Prva dva tedna sta potekala “muy bien“. Močna notranja motivacija me je spodbujala k reševanju nalog na aplikaciji Duolingo, še preden sem dobila obvestilo “Spanish Daily Reminder“. Ker sem tudi jaz ena izmed tistih, ki radi kaj pozabijo, sem si zavestno nastavila obvestila, ki so me vsak dan spomnijala na učenje španščine.
Zbiranje nagradnih ogenjčkov oziroma ohranjanje “streak-a“ na Duolingu mi je predstavljal enega izemd najpomembnejših zuanjih vplivov. Aplikacija učenje spodbuja s pozitivnimi nagradami (ogenjčki), kar je značilno za instrumentalno pogojevanje.
Učenje španščine preko reševanja nalog, kjer sem bila neposredno vključena v proces, se mi zdi učinkovito. “Nove“ besede se v nalogah zelo pogosto ponavljajo, kar se mi je včasih zdelo nesmiselno, a sem se tolažila s tem, da se mi bodo tako bolj vtisnile v spomin.
Jeziku sem želela biti čim bolj izpostavljena, zato sem si nekajkrat na teden predvajala španske pesmi. Ugotovila sem, da jih bolj slabo razumem, saj v večini pojejo hitro ali pa s kakšnim naglasom. Da bi mi postal način govora bolj “domač“, sem s poslušanjem vseeno nadaljevala.
Poleg glasbe sem si poskušala približati španščino tudi s filmi, serijami in videoposnetki. Gledala sem nekaj filmov, kjer so me pri razumevanju reševali angleški podnapisi. Kljub nepoznanim španskim besedam pa sem poskušala pozorno poslušati kaj govorijo. Ogledala sem si tudi nekaj epizod serij La Casa de Papel in La casa de las flores. Prvo sem poznala že od prej, a sem vseeno pogledala nekaj epizod. Pri drugi pa sem opazila, da je prišlo do motivacijskega konflikta – približevanje in izogibanje. Serijo sem si želela ogledati, saj so zelo razumljivo govorili španščino, a mi vsebina serije ni bila všeč. Potrudila sem se, pogledala še nekaj epizod, a me je vseeno vsebina odvrnila od nadaljnega ogleda.
Najraje pa sem gledala različne videoposnetke v španščini na YouTube-u, saj so krajši in imajo vsebino, ki mi je bližje oziroma se mi zdi bolj uporabna za nadaljna potovanja v Španijo (mislim, da bo besedišče iz pogovora o tem, kaj imajo ljudje najraje v Barceloni bolj uporabno kot to, da sem se v seriji La casa de papel naučila povedati, kako oropati banko).
Pri opravljanju izziva sta mi pomembno zunanjo motivacijo predstavljali primarni skupini prijateljic in družinskih članov. Nad izzivom je bila najbolj navdušena moja prijateljica iz Španije, ki sem jo spoznala na izmenjavi v gimnaziji. Hvaležna sem, da mi je že takrat predstavila osebnost njihove družbe in pa tudi, da je pri najinih pogovorih potrpežljiva z mojim nepopolnim znanjem španščine in me občasno tudi popravlja.
Poleg učenja jezika bi se rada približala španski kulturi tudi preko drugih aktivnosti, ki so del njihovih ritualov. Tako sem v praznovanje novega leta vključila “las doce uvas de la suerte“, ko v zadnjih 12-ih sekundah leta poješ 12 grozdov in si s tem zagotoviš srečo v prihodnjem letu.
V 10-ih tednih se nisem naučila le novih španskih besed, ampak tudi to, kako pomembno je pri izzivih spremljati napredek, opazovati svoje vedenje in si zastaviti jasne in izvedljive cilje. To mi bo prišlo prav tudi pri ostalih izzivih v življenju.
Naloga ”Sprejmi izziv“ je bila zame dobra odskočna deska pri učenju jezika, saj bom z učenjem španščine brez dvoma še nadaljevala.
¡Vamos!
VIRI:
Verk, N. (2020). Vedenje porabnikov – vaje.
Golob Podnar, U. (2020). Vedenje porabnikov – predavanja.
Comments
Post a Comment