10 TEDENSKI TEČAJ ITALIJANŠČINE
10 TEDENSKI TEČAJ ITALIJANŠČINE 🍕🍝
- namenjen je vsem navdušencem nad jeziki in tistim, ki se jih učijo ljubiteljsko.
Slika 1 |
Pri samem izzivu bi lahko rekla, da je bilo
večino časa prisotno pomanjkanje motivacije. Tako notranje kot zunanje. Seveda
sem prejemala pohvale in spodbude iz mojega okolja, predvsem iz strani očeta,
ki želi, da se sicilijanske korenine ne pozabijo in da sprejmemo italijansko kulturo,
in iz strani fanta, ki me je vedno opominjal na izziv in ga včasih z mano tudi
opravljal. Pri teh interakcijah sem dobila naenkrat veliko količino motivacije,
ki pa je zelo hitro padala, po navadi po desetih minutah. Enako je veljalo za
notranjo motivacijo, prišli so navali, predvsem pri poslušanju italijanske
glasbe in gledanja italijanskih filmov, vendar le te nisem mogla zadržati
dolgo, zato bi lahko rekla, da sem bila slabše motivirana, kar je nedvomno
najbolj vplivalo na potek tega izziva. Name so vplivale tudi referenčne
skupine, kot so družina in prijatelji, vendar te niso imele tako velikega
vpliva.
Slika 2 |
Če se pri motivaciji navežem še na hierarhijo
potreb, lahko učenje novega jezika umestim v sam vrh piramide pod
samoaktualizacijo, in prav tu sem zaznala težavo, saj sem ugotovila, da so vse
druge potrebe vedno prišle pred to in da mi je za to potrebo na koncu zmanjkalo
energije in časa.
Vendar pa sem ob vseh težavah na katere sem
naletela ob učenju ugotovila, da mi učenje italijanskega jezika predstavlja
ekspresivno potrebo, saj mi omogoča ohranjanje in izražanje moje identitete kot
potomka sicilijanske kulture. V tem kontekstu mi učenje jezika predstavlja tudi
vrednoto v smislu samouresničevanja in izpolnitve, saj se zavedam pomena znanja
večih jezikov in prenašanja svoje kulture iz roda v rod.
Sam potek izziva je seveda potekal skozi
učenje. To je bilo namerno, včasih pa tudi nenamerno. V tem primeru mislim na
trenutke ko sem poslušala italijansko glasbo, nato pa zraven začela brati
besedilo pesmi in se ob tem učila novih besed in izgovorjave. V večini pa je
učenje potekalo namerno, vendar se je zataknilo pri ojačanju in okrepitvi
znanja, saj sem snov premalo ponavljala, da bi si jo zapomnila za dalj časa. Če
samo učenje povežem z teoretskimi pojmi sem se učila na princip kognitivnih
teorij kot sta učenje s posnemanjem in učenje z razumevanjem.
Učenje s posnemanjem je zame pomenilo
gledanje video posnetkov na platformi YouTube, kjer sem spremljala kako se
drugi spopadajo z učenjem novega jezika in poskušala izvleči čim več uporabnih
nasvetov katere sem nato uporabila. Prilagam še video, ki se mi je posebno
vtisnil v spomin in je name naredil največji vpliv: https://www.youtube.com/watch?v=fxAaBZNduQs&t=730s
Iskreno pa lahko priznam, da je do učenja z
razumevanjem, za katerega velja sklepanje in povezovanje z že naučenim, prišlo
bolj redko. Največkrat se mi je naučeno shranjevalo v kratkoročni spomin,
včasih celo v senzorični, nekaj stvari pa nedvomno tudi v dolgoročni spomin,
kot je na primer italijanska beseda za dež – pioggia. 😊
Pri samem izzivu pa me je konstantno motilo
dejstvo, da je izziv del projekta za faks, kar je pri meni spodbudilo odpor,
saj mi faks ne predstavlja več odskočne deske v poklic, saj me to področje ne
zanima več in mi faks trenutno predstavlja samo še eno obveznost. Velikokrat
sem se tudi spraševala zakaj sem sploh izbrala ta izziv in danes lahko rečem, da
obžalujem, da nisem izbrala česa drugega. To je verjetno tudi razlog, da sem v
zadnjih treh tednih nad izzivom skoraj popolnoma obupala in ga prestavila na
stranski tir. Zdi se mi, da bi izziv potekal popolnoma drugače, če bi si ga
zadala izven šolskih obveznosti.
Če povzamem celotno izkušnjo sem vesela, da
sem izziv opravljala, saj se mi zdi da sem se iz tega veliko naučila, pa tu ne
mislim jezika samega, ampak kako poteka proces in da je to dejanska obveza,
katero je potrebno natančno določiti in sam proces dobro organizirati, ker
drugače naletiš na podobno situacijo kot jaz v tem primeru kjer lahko rečem, da
samega cilja definitivno nisem dosegla. V prihodnosti pa nameravam izziv
ponoviti, vendar v samostojni izvedbi, zunaj šolskih obveznosti, da vidim, če
je to dejstvo, zaradi katerega mi izziv ni šel.
Dodajam še foto gradivo nekaj zapiskov, ki sem jih stvarila tekom izziva.
VIRI :
Verk, N. (2020). Vedenje porabnikov – vaje.
Golob Podnar, U. (2020). Vedenje porabnikov – predavanja.
· Slika 1: https://www.andersondesigngroupstore.com/a/collections/world-travel/italy-the-amalfi-coast
· Slika 2: https://graphicriver.net/item/rural-landscape-in-sunny-day-in-italy/22628135
Comments
Post a Comment