10 tednov po nemško
Nemško se učim
že skoraj celo življenje, pa še zdaj mislim, da v restavraciji ne znam pravilno
naročiti kosila.
Zato sem 21.
oktobra sprejela izziv. Odločila sem se, da bom v naslednjih desetih tednih
poskusila s samostojnim učenjem nemščine. Želela sem potešiti svojo potrebo
po samoaktualizaciji in se dokazati sama sebi. Fakultativni jezikovni
tečaji, dodatne ure drugega tujega jezika v osnovni in srednji šoli, konstantno
učenje slovnice in pravopisnih pravil so lahko precej zateženi dejavniki učenja
jezika. Nikoli pa nisem podvomila, da bi učenje tujih jezikov bilo zateženo,
neuporabno ali nezanimivo. Že od malih nog imam rada tuje kulture in njihove
jezike, saj s tem spoznavam heterogenost kultur. Čudovito se mi zdi, da
lahko s toliko različnimi besedami poimenuješ enako stvar, pa tudi razmišljaš
lahko v drugem jeziku. Federico Fellini je nekoč dejal:
»Drugi jezik je
drugi pogled na življenje.«
Pa še kako res je. Moje stališče glede pozitivnega učinka učenja tujega jezika je zelo trdno in se skozi leta učenja ni bistveno spremenilo, kvečjemu se je okrepilo. Ko poznaš in razumeš tuji jezik, začneš gledati na stvari z druge plati. Morda najdeš besedo, ki je v svojem jeziku nisi našel nikoli, ali pa se boš na vsakdanje situacije odzval popolnoma drugače. Učenje tujih jezikov je močno povezano z izoblikovanjem moje identitete. Na vprašanji kdo sem jaz in kako dojemam svet sem v preteklih 10 tednih skozi učenje dobila nove odgovore. Predvsem mi je zanimivo, da lahko z govorjenjem tujih jezikov imaš hkrati več identitet. V enem jeziku govoriš bolj umirjeno, v drugem spremeniš ton glasu, v tretjem uporabljaš naglase ali pa uradni jezik … to sem zasledila tudi pri sebi.
Od kod sem črpala motivacijo? Opravljanje izziva ne bi bilo tako uspešno, kot je bilo, če ne bi bili notranji motivacijski dejavniki močnejši od zunanjih. Zunanji dejavnik – opraviti individualno nalogo pri predmetu Vedenje porabnikov – je bil le dodatek za doseganje cilja. Naslednji semester bom preživela v Avstriji, kamor se odpravljam na Erasmusovo izmenjavo. To je tisto, kar je dajalo mojemu opravljanju izziva smisel.
Ko sem proti koncu oktobra zamudila vse prijave na jezikovne tečaje ljubljanskih fakultet, sem se odločila, da se
bom začela učiti nemško z aplikacijo Duolingo.
Reševala sem
naloge, poslušala zgodbice in si izpisovala nove besede v svoj slovar. Z
pridnim reševanjem sem dosegla kar 73 dni zbiranja daily streaka. Interakcijo z
nemščino sem povečala še s spremljanjem profilov na Instagramu, gledanjem serij
in filmov na Netflixu z nemškimi podnapisi, spletnim preverjanjem znanja
nemščine OLS in ogledom nemških zabavnih videoposnetkov na Tik Toku.
O svojem izzivu sem spregovorila tudi s svojim mentorjem, direktorjem korporativnega komuniciranja. Ob dnevih, ko sem želela obupati in nisem več bila dovolj disciplinirana, sem se spomnila na njegove besede o izkušnjah, prednosti učenja in širjenja obzorij. Zame je moj mentor tudi referent, saj ima name velik vpliv, hkrati pa si želim nekoč imeti podobno kariero, kot je njegova. Zamislila sem si idealni jaz in kako bi ga lahko dosegla, če bi vestno sledila svojim ciljem ter ravnala skladno s svojimi vrednotami.
Z rezultati izziva sem zelo zadovoljna. Vsakodnevno sem bila v stiku z nemščino, vztrajala sem do konca in vsak teden dodala novo aktivnost, da sem popestrila učenje. Spoznala sem, da družbena omrežja lahko s pridom uporabim tudi za učenje in ne le za zabavo. Z aplikacijo Duolingo se bom v prihodnje najverjetneje lotila učenja še kakšnega jezika.
Kapitalistična
kultura, v kateri živimo, od nas zahteva veliko prilagajanja novim
smernicam in razvoj vedno novih kompetenc. Verjamem, da me izkušnje
dopolnjujejo in me vsakič naučijo nekaj, kar bom lahko kasneje s pridom
uporabila. Zaradi svoje prihodnosti bom vedenje obdržala in stremela k
nenehnemu izpolnjevanju znanja tujih jezikov.
Liebe Grüße, Ema
Viri: uporaba konceptov povzeta po predavanjih Vedenje porabnikov: Urša Golob in Nataša Verk
Viri slik: osebni arhiv
Comments
Post a Comment